Veckan som gått

Förra helgen missade jag a-lagets kross av Falu FK för jag var på cup med hela P12-truppen till Rimbo ihop med Björn och Anders. Kanonväder, det är fint i Rimbo med en härlig idrottsanläggning precis bredvid Långsjöns badplats, vi badade och killarna spelade fotbollsmatcher om vartannat. Efter ett hyfsat gruppspel med bl a en 6-0 seger mot ett inte alls dåligt finskt lag blev det A-slutspel, men där gick det lite trögt.

Under lördagseftermiddagen kom det en strid ström med sms om vad som hände på Skinnaråsens IP. Rolle tyckte det var synd att matchen inte blev filmad. Juniorerna vann med 5-2 mot Täby och B-laget vann mot BSK med 4-0.

I går kväll spelade P 95 i Vallentuna och Rotan vann med 5-0, och gick därmed upp i serieledning inför sommaruppehållet! Det trodde vi nog inte - Edu, Matte och jag - när vi fick en gratisplats i div 3. Vi hade räknat med att spela i någon av de fyra div 4-serierna. P 95 ska till Gothia för tredje året i rad, ifjol blev det a-slutspel.

Tim har hört av sig.

Rotans P 99 ska i sommar spela inbjudningsturnering mot bl a Arsenal, det kommer att bli ett samarbete med United och Sollentuna Fotboll kring detta. Chefstränarna Thorstensson och Claesson är på.

I morgon är det en viktig bortamatch för a-laget mot BK Vargarna Norrtälje. De har inte många poäng i serien men överraskade stort i Svenska Cupen. Vi förlorade mot BKV i div 3 i två riktiga bottennapp 2009.

GUSK kryssade mot Spåret ikväll, så det finns chans att hänga på om vi tar årets första trepoängare borta. Rotans trupp är starkast tänkbara. Hur träningarna har varit i veckan vet jag inte säkert för jag har varit i Finland med jobbet. I tisdags var det lek och högljudda garv i nittio minuter som hördes bort till ungdomsträningarna.

P 98 spelar Aroscupen i helgen som kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0